טופס 101 מקוון בהחלט הופך את הסדר והארגון במשרד, להרבה יותר קל! טופס 101 הוא הטופס אותו חייב כל שכיר למלא עם תחילת עבודה במקום חדש, בכל שנת מס ובכל מקרה בו חל שינוי בפרטים האישיים שלו. הטופס המלא, אותו מגיש העובד השכיר למעסיק, מעניק לעובד את הקלות המס, ההטבות והזיכויים המגיעים לו על-פי חוק. הגשה בזמן ומילוי הטופס לפי ההנחיות יכולה לחסוך לעובד אלפי שקלים בשנה, וזו גם חובה לעשות זאת לפי תקנות מס הכנסה.
טופס 101 ("כרטיס עובד ובקשה להקלה ולתיאום מס על-ידי המעביד") הוא טופס של רשות המיסים אותו ימלאו ויגישו עובדים שכירים ומקבלי קצבת פנסיה. עם הטופס יש לצרף צילום של תעודת הזהות וספח (עם תחילת העבודה ובמקרה של שינוי ועדכון הפרטים) כמו גם טפסים, הצהרות, אישורים ומסמכים נוספים במידה ויש צורך בכך. את הטופס יש להגיש למעסיק תוך 7 ימים ממועד תחילת העבודה או טרם קיבל העובד את המשכורת הראשונה (המוקדם מביניהם) ובתחילת כל שנת מס. לימודים אקדמיים, נישואין, לידה, שינוי כתובת, מקור הכנסה נוסף או נסיבות שונות בהן יש צורך לעדכן את פרטיו של העובד, מצריכות עדכון של טופס 101 תוך 7 ימים מיום שינוי הפרטים..
עבודה מסודרת, ללא ניירת: טופס 101 מקוון
בין אם מדובר בעסק קטן, חברה או ארגון גדול, כל מעסיק מכיר ויודע – עבודה יעילה, ללא ניירת אין-סופית מאפשרת חיסכון עצום. לכן, זה הזמן להכיר: טופס 101 מקוון – העובד ממלא את הטופס בקלות ובנוחות, דרך המחשב או הטלפון הנייד, ושולח אותו ישירות אל המעסיק. כידוע, הניירת עלולה ללכת לאיבוד, כתב יד שאינו ברור עלול להיות מקור לטעויות, וגם את ההתעסקות עם מחלקת שכר או כוח אדם ניתן לחסוך בקלות עם שליחה ישירה של הטופס.
לא פעם ולא פעמיים, קליטת עובד חדש בעסק, בחברה או בארגון הוא תהליך שלוקח זמן ואף מצריך מילוי טפסים רבים, פנים ארגוניים וחוץ ארגוניים כאחד. אם בעבר, היה עלינו לשלוח טפסים באמצעות הפקס, או להגיע למשרד באופן אישי ובמיוחד ולמלא את הכל בכתב יד – האינטרנט, האוטומציה והעידן הדיגיטלי מוכיחים לנו אחרת. טופס 101 דיגיטלי הוא דוגמא מצוינת לכך שאפשר בקלות לחסוך בכוח אדם וזמן עבודה יקר.
טופס 101 מקוון - עבור שכירים ופנסיונרים
טופס 101 מקוון יחסוך גם מזמנו של כל עובד הנדרש למלא אותו. עובד שעליו למלא את הטופס, יכול לעשות זאת בקלות דרך המחשב או הסמארטפון, לקבל את הטופס מלא וחתום למייל שלו, או לשלוח אותו באופן ישיר אל המייל של המעסיק! ב- Tofsy, המערכת שלנו אינה שומרת את המידע באתר במטרה לשמור על הפרטיות שלכם, כך שאת הטופס תקבלו מלא, כולל חתימה דיגיטלית שלכם, בקובץ PDF, אל כל כתובת אי-מייל או מספר טלפון שתבחרו.
חשוב לנו להזכיר: אם מדובר במקום עבודה חדש או שינוי ועדכון פרטים – יש לצרף לטופס צילום של תעודת הזהות שלכם, כולל ספח. במידה וסעיף שסימנתם דורש מסמכים, אישורים, טפסים או הצהרות, חשוב לצרף גם אותם.
כך תמלאו טופס 101 מקוון – בקלות ובמהירות:
טופס 101 מקוון - כשיעילות פוגשת אקולוגיה
טופס 101 מקוון חוסך כמובן את הדיו והנייר המיותרים, אך חשוב מכך, הוא חוסך התעסקות ומשאבים. מדובר בכלי דיגיטלי חשוב, המונע טעויות אנוש העלולות לפגוע בעובד ושגיאות הקלדה הנובעות באופן טבעי מהקלדה ידנית – במיוחד אם מדובר בטפסים מרובים. הטופס בהיותו דיגיטלי מאפשר לכל עסק סדר וארגון במאמץ מינימלי, הוא הופך את קליטת העובד לתהליך פשוט ויעיל יותר, כמו גם אקולוגי לחלוטין.
עבודה מרחוק והתנהלות דיגיטלית המבוססת על כלים מתקדמים ומערכות המתעדכנות כל הזמן, אף יצרו ביקוש של ממש לצמצום הניירת, גישה דיגיטלית לטפסים מכל מקום ובכל זמן, כמו גם לשלל פתרונות ייעודיים ואינטרנטיים לצרכים השונים של כל עובד, חברה ועסק.
עוד על טופס 101 ("כרטיס עובד ובקשה להקלה ולתיאום מס על-ידי המעביד")
הטופס המוכר, טופס 101, הוא מבין הטפסים הבסיסיים ביותר לצורך חישוב המס. טופס 101 מקוון הוא אותו הטופס בדיוק רק עם אפשרות ייחודית – מילוי הטופס אונליין וחתימת הטופס עם חתימה דיגיטלית. טופס 101 דיגיטלי, מקוון או רגיל כאחד, מורכב מעשרה סעיפים. זה אמנם נשמע הרבה, אבל כדי למלא אותו כראוי לא נדרשות יותר מכמה דקות בודדות.
מה בעצם כולל הטופס 101?
- סעיף א. פרטי המעביד – למילוי על-ידי המעסיק בלבד, עובדים הממלאים את הטופס יכולים לדלג על סעיף זה. הסעיף כולל שם, כתובת, מספר טלפון ומספר תיק ניכויים של המעסיק.
- סעיף ב. פרטי העובד/ת – פרטים אישיים, כפי שמופיע בתעודת הזהות ובספח, אותם יש לצרף בחלק מהמקרים כפי שמפורט בטופס.
- סעיף ג. פרטים על ילדיי שבשנת המס טרם מלאו להם 19 שנה – שם, מספר תעודת זהות ותאריך לידה של כל ילד, אם יש.
- סעיף ד. פרטים על הכנסותיי ממעסיק זה – פרטים על סוג המשכורת ותאריך תחילת העבודה.
- סעיף ה. פרטים על הכנסות אחרות – יש למלא סעיף זה במידה וקיימות הכנסות אחרות כשכירים.
- סעיף ו. פרטים על בן/בת הזוג – יש למלא סעיף זה רק במידה ומדובר בזוג נשוי, הסעיף כולל פרטים אישיים ומידע אודות סוג ההכנסה של בן או בת הזוג.
- סעיף ז. שינויים במהלך השנה – סעיף זה מיועד לעדכון השינויים במצב המשפחתי (רווק, נשוי, גרוש וכו') או שינויים במצב האישי (סיום לימודים אקדמיים, לידה, מצב רפואי וכו').
- סעיף ח. אני מבקש/ת פטור או זיכוי ממס מהסיבות הבאות – נתונים נוספים אודות המצב האישי, המשפחתי, הרפואי וכו', בגינן ניתן לקבל הקלות בחישוב המס.
- סעיף ט. אני מבקש/ת תיאום מס מהסיבות הבאות – יש למלא סעיף זה רק במידה ויש צורך בתיאום מס, במידה וקיימת הכנסה נוספת כשכיר.
- סעיף י. הצהרה – עליכם להצהיר כי כל הפרטים שמסרתם בטופס נכונים ולהתחייב כי תעדכנו את המעסיק בכל שינוי. הסעיף כולל את התאריך בו מילאתם את הטופס וחתימה או חתימה דיגיטלית
Tofsy - טופס 101 מקוון וכל הטפסים שאתם זקוקים להם בפורמט דיגיטלי
Tofsy מאפשרת לכל עובד ועסק למלא באמצעות המחשב, הסמארטפון או כל מכשיר נייד טופס 101 מקוון כמו גם טפסים מגוונים של משרדים ממשלתיים – בלחיצת כפתור, תוך דקות ספורות ובחינם! לצד טפסים אלה, נשמח לבנות עבורכם כל טופס לו אתם זקוקים, כולל טפסים מורכבים שיתמכו באופן מלא בתהליכי העבודה שלכם! לכל שאלה, התלבטות, או התייעצות, אנו מזמינים אתכם לפנות אל צוות המומחים שלנו, נשמח לבנות עבורכם טפסים בהתאמה אישית ולתת מענה לכל צורך עסקי שלכם